Zavřít menu
Prodej a pronájem nemovitostí Praha
Lukáš Pecháček - Prodej a pronájem nemovitostí
Otevřít menu
 
Garsonka na prodej, Praha 5
Garsonka na prodej na Praze 5, kterou jsem fotil pro mého kolegu.

Exkluzivní nebo neexkluzivní smlouva?

Výhradní (neboli exkluzivní) smlouva znamená, že k prodeji nebo pronájmu je oprávněná pouze jedna realitní kancelář, a ani samotný majitel nesmí bez její účasti obchod uzavřít. Toho se někteří majitelé zbytečně obávají, aniž by věděli, jaké to má pro ně výhody. Několik základních argu­mentů pro výhradní smlouvu:

Konkurenční boj

Realitní kanceláře, což je celkem logické, inzerují většinou na stejných inzertních serverech. Pokud majitel osloví více RK, zájemci zde uvidí stejnou nemovitost několikrát pod sebou. To budí dojem, že je nemovitost těžko prodejná, a nebo, že si mohou vynutit slevu.
V rámci konkurenčního boje se bohužel stává, že někteří makléři ve svých inzerátech záměrně uvádějí nižší cenu a jiné ne­prav­divé údaje. Tím matou a odrazují klienty, poškozují majitele a jeho nemovitost znehodnocují.

Cena

Makléř s výhradní smlouvu dokáže daleko lépe obhájit cenu, kterou požaduje majitel. Nemusí se obávat toho, že když klientovi neustoupí, ten se obrátí na konku­renci, která mu slevu ochotně vyjedná.

Motivace

Makléř, který pracuje na základě výhradní smlouvy, má daleko větší motivaci vyvinout co největší úsilí, aby daný případ zob­cho­doval. Může si dovolit investovat více svého času, energie a nákladů na inzerci a kvalitní prezentaci, neboť má větší jistotu, že mu případ neuteče. V nepo­slední řadě ho také motivuje odpovědnost vůči majiteli, který mu dal svoji důvěru a spoléhá se na něho.

Kvalitní prezentace

S výhradní smlouvou si mohu dovolit udělat kvalitní fotky (nebo zaplatit profesionálního fotografa). Mohu vytvořit okótovaný půdorys, který většina zájemců určitě ocení. Dále mohu investovat do 3D půdorysu a video­pro­hlídky, kterou umístím na YouTube, což je po Googlu druhý nej­navště­vo­va­nější vyhledávač na světě.
Kromě toho mohu bez obav prezen­tovat nemovitost také na sociálních sítích, z nichž nej­dů­le­ži­tější je Facebook. Všechny tyto a další marketingové nástroje zvyšují pravdě­po­dob­nost úspěšného prodeje.

Spolupráce

Realitní kanceláře mezi sebou spolupracují. Majitel se tedy nemusí obávat, že když svou nemovitost svěří jedné realitní kanceláři, sníží se tím jeho šance na rychlý prodej nebo pronájem.

Serióznost

Exkluzivita působí profesionálně. Klient vidí, že se jedná o seriózní nabídku a seriózního majitele. Také nemusí řešit, jestli to třeba jiná RK nenabízí o něco levněji. Nemusí tedy ztrácet čas a může rovnou přejít k rezervaci!
Z předchozích řádků je patrné, že rozdíl mezi exkluzivním a ne­exklu­zivním zastoupením je zcela zásadní. Rozhodnutí je pochopitelně na Vás. V případě jakýchkoli dotazů mě kontaktujte. Rád Vám odpovím.